Visuele communicatie >>
Creatief met een analytische inslag, zo zou ik mezelf omschrijven. Na mijn opleiding Communicatiewetenschappen kregen mijn analytische vaardigheden alle ruimte toen ik als marktonderzoeker aan de slag ging. Naast het zo goed mogelijk onderzoek doen, vond ik het rapporteren van alle resultaten misschien wel het leukste deel. Hoe langer ik werkzaam was, hoe creatiever ik werd met mijn rapportages en infographics.
Ook bij de jobs die volgden zette ik me in voor interessante onderzoeksprojecten, maar ook heel regelmatig voor het ontwerpen van diverse communicatie-uitingen. Grappig eigenlijk, want vormgeven behoorde nooit tot mijn functieprofiel. Grafisch vormgeven heb ik mijzelf aangeleerd. Een kwestie van trial-en-error. Gewoon doen, dat werkt bij mij het beste.
Ik ben mijn design-vaardigheden pas gaan fine-tunen, toen ik de keuze maakte om voor mezelf te beginnen. En daarin kan ik blijven leren. Ik volg talrijke leuke trainingen die mijn palet steeds completer maken en waardoor ik op de hoogte ben van de nieuwste mogelijkheden.
Met Stamina kan ik een bepaalde combinatie maken waar ik echt blij van word en waar ik helemaal achter sta. Ik vind het heerlijk om de diepte in te duiken van een plan, onderzoek of presentatie om vervolgens de conclusie op een verhelderende manier in kaart te brengen. Maar dan ben je er nog niet. Want de boodschap is dan misschien wel te begrijpen… maar dat wil niet zeggen dat men de boodschap gaat onthouden. Hier komt het creatieve deel pas echt om de hoek kijken. Zorg dat je boodschap visueel aantrekkelijk is, want dan blijft het hangen in ons (soms luie) brein.
Ik heb Stamina opgericht zodat ik met deze leuke projecten aan de slag kan. Voor een ieder die de waarde inziet van visuele communicatie en dit graag (meer) wil inzetten, is bij mij aan het juiste adres. Kortom: van iets moeilijks iets makkelijks maken en bied dat vervolgens op een aantrekkelijke manier aan.
Coming soon